Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, september 22, 2009

Genom sej själv...

På söndag är det ringkväll till landets journalister hos sossarna i Linköping, enligt ett envist rykte på Facebook.

På tal om nedanstående...



På tal om ringa sa Ekots inrikespolitiska chef, den mångårige politikjournalisten, Fredrik Furtenbach en kul sak i Almedalen i somras.

– Den enda skillnaden jag upplevt är när jag var på Svenska Dagbladet. Då kände jag av mer påtryckningar. Det var ofta moderata politiker i luren som var besvikna och arga, och det har jag inte mött på samma sätt efter det. De tyckte att svenskan hade gjort grejer som inte var sjyssta mot borgerligheten - de hade förväntat sig någon lite snällare behandling som de inte hade fått. Men det här var under mitten på 90-talet så jag hoppas och tror att det inte är på det sättet längre. Det var bland annat Bo Lundgren och Gunnar Hökmark, de ringde ständigt.

Inga kommentarer: