Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, juni 04, 2009

Dan före dan före dan före valdan

Första dagens valturné i Sjuhäradsbygden avklarad. Jag och Birgitta hann med stopp i Dalsjöfors, Ulricehamn, Gällstad, Tranemo, Svenljunga, Skene och Kinna. På Kinna kikade jag in på bibliotekets politikercafé där mp-Marks gruppledare Kristina Hasselblad höll bokbord ihop med några andra miljöpartister.



I övrigt kan väl konstateras att kampanjvädret varierat från sommar, till höst till mest liknande tidig vår. Jag hade en debattartikel om vikten av att rösta grönt i STT - som täcker Tranemo, Svenljunga och Ulricehamns kommuner. Många säger sej ha förtidsröstat. Vi bemöttes genomgående ganska väl. Bäst procentuell flygbladsåtgång hade vi nog i Dalsjöfors. F.ö begriper jag allt mindre av de som inte gillar EU som säger att de inte ska rösta. Jaha? Blir det bättre ifall bara de som gillar EU röstar? Skärpning, surgubbar och surkärringar.

I morgon avslutas turnén med ett stopp i Bollebygd, därefter bär det av på socialdemokratiskt partikonvent på Stockholms Stadion. På lördag kör jag en sista flygbladsräd i Tranemo och på söndagen står jag utanför gymnasiet i samma ort och delar ut valsedlar.

På måndag tar jag sovmorgon.

2 kommentarer:

Markus sa...

På måndag vill nog många pusta ut! På tisdag börjar vi väl planera valet 2010?

Tack för besöket i Skene o Kinna.

Johan sa...

Jag och Birgitta kunde ju inte hålla oss utan planerade 2010 en hel del idag oxå ;)

Vad vi faktiskt borde se till att ha det är en förutsättningslös planeringseftermiddag inför valet 2010, nån gång i höst. en söndagseftermiddag förslagsvis. gärna på något ställe vi inte brukar vara på.

Det var så kul att så komma till Mark och bli mött av engagerade lokala partister. Sånt piggar opp.