Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

måndag, juni 01, 2009

Cetacea

Valrörelse i full fart för eder bloggare. Igår utdelning till hushåll i Borås, Svenljunga och Tranemo. Idag kröntes strategidagen med sexpartimajoriteten med utdelning på ett stekhett stort torg. I morgon blir det EU-dag på Tranemo Gymnasieskola tillsammans med Max Andersson (som förresten KU-anmälde kulturministern förra veckan, way to go!) och på kvällen delar jag ut flygblad till fler hushåll i Tranemo.

Jag har sagt det förut och det tål att upprepas, vi har en grön medvind. Jag har träffat eller hört talas om alltfler som för första gången i sitt liv röstat på miljöpartiet. Sådana utsagor vittnar om att tvåsiffriga opinionsiffror verkar stämma någotsånär, tycker jag. På söndag får vi se. Två mandat verkar vara inom räckhåll, kanske till och med tre?

1 kommentar:

Lars Karlsson sa...

Med tanke på de senaste resultaten i opinionsmätningarna så vore det ju mer av en besvikelse om ni inte fick minst två. Tre känns dock som en bonus utöver det vanliga.