Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

måndag, maj 18, 2009

Post-kongress-stress

Hemma sedan något dygn från min sjätte mp-kongress. Som vanligt en fantastiskt rolig, peppande, tröttande och omtumlande helg.

När man inte åker som ombud eller ersättare får man ju ofta en rätt fragmentarisk bild av besluten som fattas - men en del verkar jag ha snappat upp.

Valmanifestet blev riktigt bra, och den i media så uppmärksammade splittringen i synen på EU märktes då inte alltför tydligt när det var beslutsomgång. För då var jag på plats i plenum för att nyfiket kika. Bra beslut om friskolor, kul att kongressen slog fast att vi vill fortsätta driva friåret och kanske lite sossiga beslut i del arbetsmarknadsfrågor. Men på det stora hela verkar besluten ha varit bra.

Valberedningens förslag till partistyrelse gick igenom med bred marginal - utan några som helst ändringar. Riksvalberedningen verkar åtnjuta ett mycket stort förtroende inom miljöpartiet just nu, om man dessutom tänker på hur det gick när det röstades om EU-parlamentslistan i vintras.

Här hemma fortsätter valkampanjen (kom och träffa Isabella på vårmarknaden i helgen), och någonstans föreställs jag dessutom plugga...

Inga kommentarer: