Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

lördag, maj 23, 2009

Inga bra kandidater alls?

På Stora Torget häromtimmen fick jag ett märkligt argument från en man till varför han inte skulle rösta i EU-parlamentsvalet.

- Det finns inga bra kandidater!
Ett lite väl magstarkt uttalande tycker jag. Om vi bara räknar kandidater som står högt på listorna är det ett 50-tal personer, inalles står flera hundra personer på de 10 partiernas listor. Alla kandidater med självaktning har en hemsida och skriver debattartiklar antingen på webben eller i papperstidningar. Någon av dessa flera hundra kandidater måste väl ändå hålla måttet, även för den mest kritiske granskare.

Att påstå att det inte finns några bra kandidater tycker jag inte håller.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns för många bra kandidater!

Creutz sa...

Sant som du skriver.

Det handlar väl snarare om att frågeställaren inte orkar sätta sig in i de olika kandidaternas agendor.

Johan sa...

Anonym. Instämmer. Hade man fått lägga säj 10 personkryss hade jag nog fördelat dem mellan mps tre toppkandidater, och ngn mer.

Creutz. Japp. Men likförbaskat var han helt tvärsäker på att det inte fanns några bra kandidater.