Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, maj 10, 2009

En månad till EU-parlamentsvalet

Bloggen tog ledigt en vecka för att vila upp sej inför EP-valrörelsen. Tror ni jag fick ledigt? Icke. Jag har skrivit hemtenta, jobbat på mitt lönearbete, varit på en utmärkt föreläsning med Birger Schlaug, hämtat valmaterial, stressat, haft valkickoff med mp-Sjuhärad, delat ut flygblad på stan tillsammans med Lise, Markus och Tom (och bra gensvar fick vi!), delat ut till valmaterial till något hundratal lägenheter i grannskapet, skrivit några insändare, agerat spin doctor, sett Eldkvarn, agerat sjuksköterska, varit på möte i stadshuset, bytt lakan, sorterat sopor, med mera...

Och vad har hänt i stora världen? Alldeles för mycket, och sen tog jag mej för pannan. En sak som piggat upp är de många utmärkelser miljöpartiets EU-parlamentariker Carl Schlyter fått. Mest aktiv av de svenska parlamentarikerna säger Aftonbladet och bästa miljöpolitikern av de svenska parlamentarikerna säger Naturskyddsföreningen. Go Carl! Du har min röst 7 juni.

Idag är det en månad kvar till EP-valet. Nu kör vi.

4 kommentarer:

Tony J sa...

Vad jag sörjer att vi inte längre bor i samma valkrets, Johan. Saknar MP Sjuhärads kampanjarbete extremt mycket, så här i valtider...

emmali jansson sa...

vad jag vet är valet den 7e juni och inte den 10... Det är alltså mindre än en månad kvar.

Och på vad sätt har du fått agera sjuksköterska?

Johan sa...

tony. du smickrar oss! du är faktiskt hemskt välkommen att komma hem och kampanja litegrann, i mån av tid naturligtvis. kanske vårmarknaden? eller helgen 30-31 maj? eller sjuhäradsturnén 4 juni?

emmali. detaljer! tänkte mest på att det var 4 veckor kvar igår. och se Agnes fb-status (influensa, typ).

Anonym sa...

Hoppas att du kommer och lyssnar på Fredrik Malm när han föreläser på Borås högskola den 19/5 mellan 12-13.

Hade fint / Joakim Malmberg