Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, maj 21, 2009

Carl & Isabella - lär er den kombinationen

Det förre miljöpartispråkröret Birger Schlaug har aviserat hur han kommer rösta.

Jag vet vilken valsedel jag skall ta. Det blir Miljöpartiets, trots allt. Jag ska kryssa nummer två på valsedeln. Isabella Lövin. Hon är journalist, författare och expert på hav och fiske. Har fått massor med utmärkelser för sin bok Tyst hav. Hennes uppdrag är tydligt och konkret: Förändra EU:s groteska fiskepolik! Det är det enda du skall ägna dig åt! Och är det någon som skulle kunna göra det, så är det Isabella Lövin.
Och tillägger på sin blogg.

Om ni undrar varför jag tänker personrösta som jag i krönikan skriver att jag nog ska göra, så beror det på att Carl Schlyter kommer in ändå efter all den positiva respons han fått, men det gäller att det eventuelllt andra mandet också blir en kanonkraft
Så sant som det är sagt - Carl & Isabella vore en grym duo.

Å andra sidan vill jag minnas att jag i förmiddags såg en mätning där vi fick 9,1% (hittar dock ingen artikel om den just nu, så jag kan ju ha drömt), vilket inte alls utesluter att vi stiger tillräckligt för tre mandat.

Uppdatering 00:48. En efterlysning i Faceboookstatusraden löser allt. Tack Nordh! Bristen på logisk rubrik lurade mej.

1 kommentar:

Nordh sa...

Varsågod!

Som informationsvetare skulle jag kunna säga en hel del om den där rubriksättningen, men jag väljer att avstå :)