Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, april 07, 2009

Spridda skurar

I gårdagens lokalavis kritiserade jag och fullmäktigekollegan Anders Österberg (s) våra partiers energiuppgörelse.

Idag är jag med i lokalavisen och kommenterar William Petzälls sånginsatser.

Som medlem i ett parti som samarbetar socialdemokraterna oroar det mej att Wanja Lundby-Wedin sitter kvar (DN). Det lär inte göra det lättare att få en ny regering. Dessutom upprör det mej personligen, utan några som helst opinionsmässiga hänsyn. Hon och LO är hycklare, som borde stå sitt kast när de gjort bort sej. Känns förbaskat bra att jag lämnade LO häromåret.

Nu tar jag påskledigt. Får jag tråkigt i helgen blir det kanske något blogginlägg då, annars ses vi nästa vecka.

3 kommentarer:

Rasmus Ling sa...

Har du läst något ur den gemensamma energi- och klimatmotionen?

Peter Kjellman sa...

Om man tittar på Wanja-skandalen, så har Wanja L-W inte handlat annorlunda än vad man brukar göra i de kretsarna. Hon bör därför inte dömas hårdare än de andra som på samma sätt i olika sammanhang profiterar på sina uppdrag. Eller rättare sagt, det finns åtskilliga fler som gjort sig lika förtjänta av samma gatlopp.

Vad som skulle behöva göras är en granskning av kulturen i olika styrelser, som handhar allmänna intressen. Det är nog så att om man tar ett antal godtyckligt valda styrelser på den nivån, kommer man att hitta exakt samma företeelser, även om personerna bär andra namn. Styrelseuppdrag ska givetvis arvoderas, men det är djupt orätt när man tar ut arvoden och förmåner av den storleken. Man kommer dock aldrig åt företeelsen om man som nu hänger en eller två personer, och sedan tror att allt är väl. En övergripande granskning är mycket nödvändig.

Jag har förresten en del kommentarer om Wanjaskandalen på min egen blogg.

Peter Kjellman sa...

SvD har gjort en liten granskning som belyser det jag skrev i min förra kommentar: http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_2724479.svd