Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, april 15, 2009

Kristdemokrat: Sd en "injektion"

Via Tommy Funebo hittar jag en kristdemokrat som närmast ser fram emot Sverigedemokraternas eventuella vågmästarroll.

Precis som Göran Hägglund tidigare förmedlat så har vi antagligen ett starkt stöd att vänta från detta parti om det får en vågmästarroll. Detta vore enligt mig en injektion för den politiskt korrekta partipolitik som under de senaste femtio åren färgat Sverige.
Jag tror inte Göran Hägglund är helt nöjd med hennes tolkning av hans radiouttalande.

Uppdatering 07:18 16/4: Bloggen har tydligen väckt en hel del uppmärksamhet och avfärdas av Tidningen Dagen som fejk. Ja, det verkar väl onekligen som de har rätt. En slags ny variant av gamla klassiska Svensk-Finska Församlingen i Sundsvall (Wikipedia)? Märklig historia. Och tur det ändå var fejk, nån måtta på märkliga kristdemokrater får det väl ändå finnas :)

3 kommentarer:

Björn sa...

"Via Tommy Funebo..."

Redan där satt jag och skrockade högt för mig själv... :D

Förövrigt verkar det som de flesta tror att siten är fejk, men ändå...

TF sa...

Alltid kul att se hur Sverigedemokraterna, alltid anonymt, använder sin "skjut budbäraren"-taktik i bloggosfären.

Det är mycket som är fejk på nätet, inte minst alla anonyma hetsbloggar från känt håll, och i Ingerfallet tyder bristen på fakta på att det faktiskt är fejk. Jag har frågat henne var hon suttit i kommunstyrelsen, hon har inte svarat.

Tidningen Dagen har dock inte kunnat hitta andra bevis på fejk än att formuleringarna på bloggen verkar vara överdrivna och inte typiska för en KD:are med beröringsångest. Men det finns bevisligen en aktivist i SD som heter Lennart Svensson, och det fanns alltså en KS-ledamot för KD vid namn Inger Johansson - åtminstone i Norsjö.

Varför kunde inte stora, starka Dagen pressa KD:s kansli på besked i frågan? Tyder på att det kan finnas en riktig människa bakom det hela.

Creutz sa...

SFSS var nog det roligaste jag läst på länge. Jag är tydligen satanist enligt deras tro-test.