Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, mars 03, 2009

Nordegren & Bohlin

Favoritprogrammet Nordegren i P1 har en intervjuserie med toppkandidater till EU-parlamentet. Lyssning rekommenderas. Extra kul var det när Ella Bohlin (kd) menade att Isabella Lövin (mp) förlorat sin trovärdighet när hon blivit politiker, men inte tyckte det hade varit lika allvarligt om hon blivit kristdemokrat istället för miljöpartist ;)

Jag undrar f.ö hur Ella Bohlin tänkt arbeta för miljöfrågor i Bryssel-Strasbourg, när en sådan som Anders Wijkman tyckt det vart svårt att få gehör i sin partigrupp. Kanske är jag fördomsfull. Men jag tror de europeiska konservativa-kristdemokratiska parlamentarikerna lyssnar mer på en man i de dryga 60 som varit såväl riksdagsledamot som generalsekreterare för Svenska Röda Korset som biträdande generalsekreterare i FN jämfört med en 30-årig kvinna som inte ens varit riksdagsledamot. Sen att jag tycker det är åt helvete är en annan fråga, men jag tror helt enkelt det är så. Fast hoppas såklart jag har fel.

Inga kommentarer: