Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, februari 10, 2009

Stanna kvar där du är!

Jag kritiserar ofta kristdemokraternas politik på riksnivå - men måste säga att jag verkligen uppskattar kristdemokraterna lokalt i Borås. Ofta är kd ett av de majoritetspartier som är enklast att ha och göra med, och kommunalrådet Karl-Gustav Drotz hyser jag den största respekt för.

Tur att en annan kristdemokrat från stan inte längre tillbringar speciellt mycket tid i Borås utan i riksdagen, ety Else-Marie Lindgrens förslag om att statsministern ska avsluta sina tal med att Gud ska välsigna Sverige är fullständigt skogstokigt (DN/Radio Sjuhärad).

För det första är statsministern såvitt jag förstått det ateist. För det andra har Sverige inte statsreligion längre. För det tredje finns det åtskilliga i Sverige som inte tror på den kristne Guden, eller någon Gud överhuvudtaget. För det fjärde, tror någon att Gud (om hen nu finns) skulle orka lägga sej i enskilda länders väl och ve på jorden?

Samtidigt hoppas jag inte Else-Marie Lindgren faller ur riksdagen nästa år - eftersom vi ju får tillbaks henne till lokalpolitiken isåfall!

6 kommentarer:

The White Boy sa...

Kan vi inte komma överens om att kvitta KD mot VPK? Plocka bort de galna kristna mot kommunisterna (i alla fall i rikspolitiken, då i kommunerna det kan vara lite kul med VPK i alla fall).

markperspektiv sa...

Fast i Borås KF har ni politiker som tillber andar. Kunde ju bädda för väldigt spännande debatter mellan M och Kd när de ska tillbe olika väsen från talarstolen =)

//Markus

The White Boy sa...

Bonnabysynsätt: Glömde det. Fast KD-idioten är värre då hon vill pådyvla andra sina fantasier. Maj (hette hon va?) lurade bara "fellow idiots" så det är ju egentligen ointressant ur ett politiskt perpektiv. Men lika roligt om man som mig gillar att skratta åt idioter...

Tony sa...

Ja hujeda mig, det är då en välsignad lycka för Borås att Else- Marie numer ägnar sig åt annat än kommunpolitiken...

Creutz sa...

Skogstokigt it is.

Kennet Öhlund sa...

Idag har Reinfeldt kommenterat här: http://www.sr.se/sjuharad/nyheter/artikel.asp?artikel=2659848

"Det har jag inte tänkt mig att göra"