Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, februari 03, 2009

Hoppfullt

Igår var det så dags. Mp-Tranemo skulle ha sitt första ordenliga möte på flera år. Denna, min egen gamla hemkommun, där miljöpartiet saknar representation i kommunfullmäktige sedan vi inte kunde prestera en lista 2006, dessförinnan hade vi representation i 18 år.

Att det finns potential i Tranemo, det har jag vetat ett par år och varje gång vi ställt upp i val har vi ju kommit in. Men de senaste åren har avdelningen fört en tynande tillvaro. Vilket dock ser ut att vända nu!

Vi var sju personer samlade runt bordet i Uddebo Fritidsgård, jag och sex Tranemobor. Och detta endast genom en liten undanskymd annons i lokaltidningen samt utnyttjande av gamla kontakter. Förhoppningsvis blir det fler när avdelningen på allvar sparkar igång under våren. Jag är optimistisk över avdelningens potential, även ifall mycket återstår att göra än.

Som sammankallande i Sjuhärad ser jag det som en av mina främsta uppgifter att stötta de små lokalavdelningar. Dessutom är det förbaskat kul när saker och ting verkar gå vägen.

1 kommentar:

Tony sa...

Himla kul att det äntligen börjar röra sig i Tranemo. Låter mycket hoppfullt!!!