Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, november 26, 2008

Budgetfullmäktige dag 1 - check

Är hemma från den första dagens budgetdebatt i kommunfullmäktige. Dagen blev lång, det började redan klockan åtta i morse med att majoritetens gruppledare träffades och inte förräns klockan passerat halv tolv nu under kvällen kunde ordföranden slå klubban i bordet och förklara sammanträdet ajournerat.

Lär väl samla mina intryck från debatten senare i veckan. Men några saker tål ändå att nämnas. Det har för det första varit den överlägset mest konstruktiva budgetdebatt jag upplevt i Borås, sedan jag kom in i fullmäktige vid valet 2006. Både majoritet och opposition har givit och tagit och i flera fall jämkat sej på sittande möte. För det andra vill jag ge en eloge till Stefan Lindborg (v) för hans eminenta sågning av William Petzälls (sd) argumentation om hemspråksundervisning. För det tredje har det varit udda och lite läskigt - men väldigt kul - att vara partiets främste talesperson i fullmäktige.

Anne-Marie Ekström (fp) och Ida Legnemark (v) har livebloggat från debatten, läs mer hos dem.

Mer intryck kommer i morgon eller på fredag, nu ska jag sova. I morgon fortsätter vi.

1 kommentar:

Tom sa...

Jo, Stefans sågning av SD var bland det roligaste på länge... Men SD lever mycket på lögner och feltolkad statistik. Skönt att deras lögner kommer fram...