Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, oktober 17, 2008

Känn ingen sorg för mig Göteborg

Nu bär det av till Göteborg för extrakongress och kommun- och landstingsdagar - läs mer på mp.se. Extrakongressen åker jag till för att vara funktionär och inte tyckare. När kommun- och landstingsdagarna drar igång imorrn går jag in i rollen som kommunpolitiker. Ska bli kul att träffa gröna från hela landet igen. På extrakongressen är det upp till bevis för hur EU-kritiskt miljöpartiet kan vara trots slopat EU-utträdesmål. Jag känner mej rätt optimistisk inför kongressen och tror nog det kan gå vägen. Nu gäller det att ena partiet.

Och så några ord om gårdagens fullmäktigemöte. Kan någon förklara för mej varför vi måste ha en lång och relativt osaklig debatt i ett ärende där det redan tidigt stod klart att det skulle återremitteras? Istället dröjde den viktiga debatten om hemlöshet och en stor del av dagordningen hann vi inte med alls. Känns inte särskilt konstruktivt.

Inga kommentarer: