Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, augusti 05, 2008

Jag väljer Göran


Jag har hört två partiledare sommarprata i år. Jan Björklund (fp) hos Radio Sjuhärad och Göran Hägglund (kd) hos Sommar i P1.

Den förstnämnda spelade bland annat Gyllene Tider, Christer Sjögren, Abba, Ted Gärdestad, Tina Turner och Rongedal.

Den sistnämnda spelade bland annat Elvis Costello, Rolling Stones, Pink Floyd, Bruce Springsteen, David Bowie, Kent och Nationalteatern.

Jag vet vems skiv- och mp3-samling jag helst skulle vilja rota runt i. Tillåter du, Göran?

Göran Hägglunds låturval har även kommenterats på SvDs kultursidor av Martin Aagard, kanske mer känd som Stålispojken i Doktor Kosmos.

2 kommentarer:

Joakim Larsson sa...

Tänka sig att kd-ledaren lyssnar på syndig musik... Och sen vänstermusik som Nationalteatern, eller är det kanske råd från PR-byrån?

Pierre Eriksson sa...

Lika intresseant att Major Björklund som var hårdare än hårdast bland befälen lyssnar på mjukismusik.