Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, augusti 13, 2008

And here wo go again

Den politiska höstsäsongen har börjat, och det är med blandade känslor. Jag trivs med mitt politiska engagemang, men hade inte klagat över lite längre ledighet. Å andra sidan mjukstartar allting. Två möten på stadshuset igår i rollen som Boråspolitiker, ganska stillsamma möten som inte kom fram till särskilt mycket. Och ikväll var det dags för ledningsgruppsmöte med mp-Sjuhärad. Ett trevligt möte med god uppslutning. Nu börjar hösten med EU-debatt, miljöprisutdelning, öppet möte om ekoturism med mera. Nästa vecka är det fullmäktigedrabbning i Borås.

Nu väntar jag bara på att första numret av Dagens Samhälle ska komma, så är allt som vanligt igen.

Uppdatering 14/8: Första numret kom idag.

6 kommentarer:

Emma sa...

Missa inte ekonomibilagen i Dagens samhälle och reportaget om Hallsberg.

Johan sa...

ekonomibilagan brukar åka rakt ned i pappersåtervinningen, så jag får nog ta och plocka opp den igen då ;)

Emma sa...

Är du inte intresserad av ekonomi, Johan ;)

Johan sa...

ekonomibilagor förknippar jag mest med börsgissningar, aktiekurser och annat som faktiskt högaktningsfullt skiter i ;)

måhända att Dagens Samhälles ekonomibilaga är bättre? den ligger iaf redo på köksbordet!

Anonym sa...

Får politiker fortfarande Dagens Samhälle gratis? Eller kostar den pengar? *glömsk*

Jag vill iaf ha den gratis som pdf, och tänker inte ge mig förrän så blir fallet :)

/MKt_grinete

Johan sa...

huruvida "politiker" får tidningen gratis får att diskutera, MK ;) tänk på hur lägger orden.

fullmäktigeledamöter brukar nog i allmänhet få tidningen. och sen är det nog opp till varje nämnd. jag fick inte tidningen när jag satt i utbildningsnämnden i Borås, däremot vet jag en partikamrat i en kommundelsnämnd som fick den. så det varierar nog lite.

vill du ha lösenordet till webbsidan så kan du alltid maila :)