Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

måndag, juli 28, 2008

Utmanad

Utmanad

Jahapp. När ungliberalen Joakim Malmberg utmanar mej får man göra så gott som man kan. Annars blir man fördömd som lat och flummig, eller något. Tack för utmaningen!

Regler:

Posta reglerna först.
Svara på alla frågor.
Skicka vidare utmaningen till sex andra bloggare.
När du postat dina svar, berätta för den som utmanade dig.

Fem saker som finns på din Att-göra-lista (idag).

1. Åka och bada.
2. Hämta ut en reserverad bok på stadsbiblioteket.
3. Hämta ut mina nya glasögon hos optikern.
4. Förena 2:an och 3:an.
5. Fippla med blandskivor till kreti och pleti.

Vad gjorde du för tio år sedan?

Tio år sedan? Några veckor kvar till jag började tvåan i gymnasiet och var relativt nyss 17 år fyllda. Bodde i Tranemo. Precis som nu lyssnade jag mycket på musik och läste mycket. Sörjde över att jag inte kom iväg till Hultsfredsfestivalen tidigare under sommaren. Jobbade min första sommar på biblioteket i Tranemo och trivdes förbaskat bra där.

Ställen du bott på?

Tranemo (fem olika adresser) och Borås (fyra olika adresser).

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

1. Skaffat en bra lagom stor lägenhet någorlunda centralt i en trevlig stad. Med balkong, torn, bibliotek och öppen spis.
2. Skaffat ett litet torp i skogen.
3. Skänkt bort pengar hit och dit i förhoppningen om att andra skulle få det bättre.
4. Köpt upp en himla massa reklampelare och satt dit fina bilder eller text med "reklamfri yta".
5. Betalat mina nuvarande och kommande studielån.

Jag har ingen koll på ifall de jag utmanar redan varit utmanade, men såhär blir listan: Emma Ode, Heiti Ernits, Tony Johansson, Tomas Gustafsson, Helene Sigfridsson och Maria Ferm. God förnöjelse.

3 kommentarer:

Helene sa...

Svarat!

Maria Ferm sa...

Jag blev utmanad redan för en vecka sedan av Wallner faktiskt... Och har svarat: http://mariaferm.blogspot.com/2008/07/nyhetstorka.html

Emma sa...

Svaren är publicerade.