Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

lördag, juli 19, 2008

Sport är business, vem är förvånad?

Sport är business, i synnerhet professionell sport. Vem är därför förvånad över det så kallade "hamburgerkriget" som uppstått här i Borås? (Svd, Radio Sjuhärad & BT)

Max har svarat på förbudet att sälja burgare med att utlysa en omröstning om det hela hos kvällisen GT. Någon kallar det oseriöst, men är det inte i själva verket ett rätt "sportsligt" sätt att avgöra eländet? Fast det mest "sportsliga" torde ju vara att låta bägge ställena kränga sina burgare och låta bästa restaurang vinna?

Men visstja, sport var ju business och inget annat.

4 kommentarer:

Dieselola sa...

Ojojoj, härligt att höra att MAX beslutat sig för att hålla öppet! Och ni politiker som fullkomligt gjort bort er i den här frågan borde skämmas! Tillomed min hund fattar ju att man måste läsa det finstilta i ett kontrakt...

Johan sa...

"ni politiker"?

jag tror du överskattar de 500 fritidspolitikernas i borås roll vad gäller kontrakt av den här digniteten, Ola ;)

Dieselola sa...

mr hellström, nu ska vi inte skylla ifrån oss på "andra" politiker. Ni har alla en del av skiten så att säga.

Johan sa...

allvarligt talat. det är naturligtvis klantigt skött av de som haft med ärendet att göra. själv är jag, som påpekats, inte förvånad. sport är business. (dessutom är jag fullständigt ointresserad av sport).

men du ska ha klart för dej ÄR skillnad mellan exempelvis ks presidium och en enkel fullmäktigeersättare ;)