Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, juli 16, 2008

Sommartorsdagarna väl investerade pengar

Förra veckan skrev lokalavisen om sommartorsdagarna. Man uppmärksammar att skattepengar bekostar hälften av kalaset. En centerpartist i Fritids- och turistnämnden får uttala sej kritiskt. Trots att jag oftast tycker artistutbudet suger menar jag att det ändå är väl investerade skattepengar!

Borås är en inlandsstad som dras med tråkighetsrykte och som nyligen inte lyckades kvala in på en topplista över landets tretti främsta turiststäder om sommaren. Således måste något göras. Där är sommartorsdagarna, då staden och företagen erbjuder sju-åtta gratiskonserter varje sommar ett alldeles utmärkt arrangemang. Med sommartorsdagarna följer en populär utekväll. Staden lever upp.

Sen hade jag såklart inte klagat ifall Mitt i Borås hade bokat exempelvis något gubbigt som Eldkvarn, Dag Vag eller Pugh Rogefeldt. För att bara nämna några hyfsat folkkära akter som turnerar i sommar och säkert hade passat alldeles utmärkt på Stora Torget.

Inga kommentarer: