Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, maj 02, 2008

- Från miljöpartiet, varsågod

Årets debut i utåtriktade sammanhang skedde för min del idag när jag, Lise och Tom travade Borås gator runt och delade ut mp-material i samband med den vårmarknad som går av staplen i helgen.

Vårt material byggde på den Bygg om Borås-kampanj vi driver här i stan.

Ofta brukar miljöpartiet ha lite svårt att täcka vårmarknaden eftersom den innfaller på kristi himmelfärdshelgen då vi normalt även har partikongress. Men just i år har vår kongress flyttats fram ungefär en månad.

Det var kul att vara ute och dela ut material och träffa folk. Visst, de sura blickarna och de olika försöken att visa missnöje med oss fanns där (folk har de mest varierande sätt att visa missnöje med en stackars flygbladsutdelande politiker). Men överlag var mottagandet gott och flygbladen gick åt bra. Det var inte så många partier ute, så måhända var marknadsbesökarna extra mottagliga för vad vi hade att säga.

I morgon roddar Heiti, Eva och Birgitta vår medverkan. Själv ska jag jobba på mitt lönearbete.

Inga kommentarer: