Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, mars 26, 2008

Vi tar parti för miljön

Idag har jag och Birgitta inne vårt svar till gammelmoderaten Berndt Anderssons artikel häromveckan.


För några år sedan ifrågasatte gärna moderaterna vikten av en miljövänligare politik. Moderatledaren sa till exempel i Almedalen 2006 att miljön inte var en prioriterad fråga för moderaterna. Sedan kom Al Gore och allt fler rapporter från FNs klimatpanel IPCC och likt vindflöjlar ändrade moderaterna politisk retorik. Men uppenbarligen har inte denna förändring nått alltför långt ned i de moderata partileden.

4 kommentarer:

Dieselola sa...

själv tycker jag att moderaterna till skillnad mot miljöpartiet har en väldigt balanserad och bra miljöpolitik. Till skillnad mot miljöpartiet som vill förändra allt på en dag och fullständigt skiter i hur det går med resten. Det går ju inte enbart att fokusera kring miljön, då stannar vårt land.

Johan sa...

tänk dieselola, jag har anat att du inte håller med oss ;)

hade moderaterna fått råda hade inte mycket hänt i miljöpolitiken. när naturskyddsföreningen inför valen brukar ranka partierna brukar de komma fram att m och mp är de mest konsekventa. m konsekventa i att miljön inte är viktig. mp konsekventa i att miljön är viktig.

dock kan man ju konstatera att moderaterna det senaste året slutat skrämmas med miljöpartiets politik (har du missat det?) och istället börjat berömma oss.

Miljöpartiet "skiter" knappast i resten. Varje krona i våra budgetförslag i riksdagen är finansierad. Och läser du vårt valmanifest eller vårt partiprogram (maila adress så skickar jag över dem) så kan du se att vi har en i högsta grad heltäckande politik.

Dieselola sa...

Då ska tilläggas att jag faktisakt anser du har rätt om betygen, det är väl alltid nåt ;)

Dieselola sa...

det berndt lyckats plita ihop i sin lilla artikel i bt var det bästa jag någonsin läst och allt jag någonsin velat säga! Precis så känns det, ni miljöpartister och speciellt du johan verkar skita i hur det är för oss på landsbyggden. Vi har inte era kommunikationsmöjligheter och kommer aldrig kunna få hur mycket vi än bygger ut buss och tåglinjer. Det förstår du säkert själv om du bara använder huvudet och inte bara "surfar på vågen" med att vara politiskt korrekt. Det är sorgligt att en ung och frisk människa som du fullständigt struntar i oss som inte bor i stan. Men vi borde alla kanske flytta in till borås centrum så vi kan ta oss dit vi vill utan att behöva betala halva lönen för att åka och handla. Mycket besviken.