Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, mars 02, 2008

Stå för vad ni tycker

Bloggen har funnits i snart två år (tvåårsjubileum om bara lite mer än två veckor faktiskt). Jag har aldrig raderat en kommentar från någon besökare (utom ett och annat spam) och har inga kommentarsregler eller något sådant. Tvärtom gillar jag att få kommentarer på det jag skrivit och har bara uppmuntrat det. Jag har trott att folk ändå kunnat uppföra sej, men de senaste månaderna har det blivit uppenbart för mej att alltför många gillar att vara internetdryga och gömma sej bakom anonymiteten. Därför spärrar jag nu för anonyma kommentarer. Men fortsätt gärna kommentera gott folk. Fast stå för vad ni tycker och vilka ni är.

6 kommentarer:

Anders Wallner sa...

Jag vet inte...jag tycker det är en rättighet att vara anonym... Kan du inte slå på godkännande av kommentarer istället?

Johan sa...

jag tycker godkännande av kommentarer är så trist. då kan ju inte besökarna diskutera med varandra lika lätt t.ex.

Birger Schlaug sa...

Det är ett problem på många sätt. Men är samtidigt allas rätt. Har förstått att kritik som framförs av någon företeelse, t ex ett politiskt parti, kan vara så känsligt att framföra att man inte orkar stå för den med namn. Det kan till och med gälla riksdagsledamöter eller andra ledande politiker. Då uppkommer en allvarligare fråga: Varför vågar man inte stå för sina åsikter???

Johan sa...

ja, där har du nog slagit huvudet på spiken Birger.

jag kunde utan problem tolerera anonyma kommentarer så länge de inte användes för att osakligt och oschysst angripa mej eller andra. men de senaste månaderna har det urartat och hellre än att införa moderering - vilket jag tycker är värre - ber jag folk stå för sina åsikter.

Tony J sa...

Synd att du känner dig tvungen att göra en sådan sortering, men eftersom jag följt din blogg och sett replikerna, så anade jag att det var på gång.

Själv lär jag snart glömma mitt ID-login eftersom jag förmodligen aldrig kommer använda det till annat än din blogg, men om så sker, så vet du i vart fall anledningen till varför mina repliker skulle ebba ut...

Hälsningar från Tony i ett blåsigt Mellerud.

Dieselola sa...

Rättigheten att få vara anonym har just gått till spillo. Sorgligt tycker jag. Som politiker måste man nog dessvärre stå ut med att folk inte står för vad dom säger...