Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

lördag, mars 22, 2008

Stora lönelyft att vänta för folk?

Maud Olofsson tjänar väldigt mycket pengar. Hon har både statsrådslön och partiledarlön från sitt parti. Man kan diskutera ersättningar och lönen för politiker i en evighet. Själv tycker jag att heltidspolitiker är på tok för välbetalda och fritidspolitiker för underbetalda.

Men vad jag tycker är mest intressant i just det här fallet är Maud Olofssons motivering att hon har sina 1 6662 000 kronor om året för att hon har tre jobb (DN/Tv4).

Jag tolkar det som att näringsministern och vice statsministern kommer jobba hårt för att höja medelinkomsten i landet till 554 000 om året - vilket är vad hon i snitt får för ett av sina jobb.

Eller är jag bara illvillig och missunsam nu igen?

Inga kommentarer: