Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, februari 29, 2008

Svensk politiks "Bagdad Bob"?

" – Vårt parti ska göra ett jättebra val 2010, med siffror över 10 procent."
Lennart "Bagdad Bob" Sjögren, partisekreterare (kd), kommenterar de senaste opinionssiffrorna på 3,0%. Siffror som gör kristdemokraterna jämnstora med sverigedemokraterna.

Om jag inte minns helt fel sa Göran Hägglund när han tillträdde för snart fyra år sedan att han trodde på ett valresultat kring 15% för kristdemokraterna 2006. Vad är det med ledande kristdemokrater och våta valresultatsdrömmar?

8 kommentarer:

Daniel sa...

Benämningen Sveriges Bagdad Bob är redan upptagen av Marita Ulvskog sedan många år.

Johan sa...

visserligen är även Marita Ulvskog en god kandidat till titeln... vi kan väl säga att den växlar? ;)

Erik Hellsborn sa...

Jerzy Sarnecki är Sveriges svar på Bagdad Bob.

Anonym sa...

Känns mycket oseriöst och amatörmässigt att fälla sådana kommentarer om en annan människa. Ägna Dig åt något vettigt istället.

Anonym sa...

Grattis sverigedemokraterna!!!!!
härligt jobbat snart är det slut på extrem vänsterns flum!

ställ krav på massinvandringen.

ingen vill ha tillbaka Mona o miöjömupparna

Johan sa...

som att skriva anonyma kommentarer i folks bloggar?

jag står iaf för vad jag tycker.

dieselola sa...

mycket klent svar av johan som så ofta av folk som tror de är politiker. Sorgligt johan. .

Johan sa...

jag börjar ärligt talat tröttna på anonyma kommentarer.

bloggen har funnits i snart två år. jag har aldrig raderat en kommentar (utom en del spam) och har inga kommentarsregler eller något sådant. jag har trott att folk ändå kan uppföra sej hyfsat. men de senaste månaderna har det blivit uppenbart för mej att många gillar att vara internetdryga och gömma sej bakom anonymiteten. därför spärrar jag nu för anonyma kommentarer.

diskutera gärna här på bloggen. ifrågasätt vad jag tycker. men våga stå för vem du är.