Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, februari 03, 2008

Och veckans DDR-pris går till...

Jag har varit bortrest några dagar och när jag skulle resa hem idag greps jag av en viss hunger. Men när jag letade på såväl Pressbyrån som järnvägsstationens egna café hittade jag bara några tråkiga ostfrallor. Vi vegetarianer anses uppenbarligen inte vilja ha baguetter och liknande, utan dessa är enbart förbehållna allätarna. Ska det vara så svårt att göra en macka utan ost&skinka?! Ska det vara så svårt att göra en macka utan fisk eller kyckling? Jag förstår det inte. Vandrade sedan in på ett gatukök och försökte beställa en mosbricka, de hade ingen mosbricka blev svaret (de hade mos med kött eller vegetarisk motsvarighet). Då gick jag.

Vad fan ska man med service till? Och vill inte folk tjäna pengar?

8 kommentarer:

Rasmus Ling sa...

Frågade du efter "luffare"? Det ska ALLA gatukök ha. alltså mos med hamburgerbröd, ev gurkmajonnäs. himla uselt hursomhelst.

Joakim Larsson sa...

Suck! Finns det nått värre än när marknadsekonomin inte ens lyckas hålla upp sig själv...

Joakim Larsson sa...

Okej, jag vet att det finns fler saker än så, men det är väldigt irriterande eftersom det är så konstigt.

Martin sa...

Tycker du att en fattig afrikan gör fel som äter kött?
Skrämmande åsikt du har...

Johan sa...

och vart har jag skrivit det?

Tony sa...

Kanske att betrakta som "dagens I-landsproblem", men jag kan inte annat än instämma. De där fluffbullarna med ost som smakar lika mycket som plasten som omger fluffbollarna, de är verkligen för saggigt trista...

Du får åka till Mellerud. Stationscaféet där säljer underbart nybakt doftanede ost- och paprika- baugetter med rejäla klickar mimosa- sallad...

Anonym sa...

Luffare är mos i korvbröd... ;)

Men ja, konstigt att det inte kan anpassas. Fast vanligen säljer väl gatukök mosbrickor, måste varit ett sällsynt dåligt sådant du snubblade in på.

/MKt_hungrig

Anonym sa...

Vi lever i en marknadsekonomi och där ska all sex miljarder människor äta, skita och tänka på samma sätt, det är liksom vitsen

/Fredrik