Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

lördag, februari 09, 2008

Luther & jag mot världen

Den som läser lokalavisen har redan uppmärksammat det, men att skriva om det här på bloggen kanske skulle vara bra oxå. Jag kommer under våren vikariera för Tomas som biträdande gruppledare. Smålänningen har nämligen fått ett vikariat på riksdagen. Jag tackar för förtroendet och ska verkligen försöka fullgöra uppdraget efter bästa förmåga.

Fram till slutet av april är jag alltså ihop med Eva gruppledare för mp-Borås. Mitt särskilda ansvar är det man brukar kalla "hårda frågor". Jag kommer vara med på gruppledar- och ordförandeträffar och annat kul. Och fortsätta jobba med att tillsammans med de andra få ut vår Bygg om Borås-rapport, sprängfylld med offensiva klimatförslag. Med mera, med mera.

Lär bli en intressant erfarenhet och rolig tid. Dessutom ska det bli spännande att se hur jag hinner med engagemanget i mp-Sjuhärad och riksvalberedningen samt bibliotekariestudierna. Var det inte vi gröna som skulle dela på uppdragen? ;) Å andra sidan har jag märkt att jag får mer gjort när jag har en fulltecknad kalender. Luther skulle varit stolt.

3 kommentarer:

Johan Lundqvist sa...

Har du inte länkat till fel Tomas nu? Annars blir jag lite förvirrad... ;)

Johan sa...

ojojoj. det har jag minsan gjort. tack! säga vad man vill om Melin, men gruppledare i Borås är han inte och inte heller från småland.

Max Andersson sa...

Arbete befordrar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd...

Grattis!