Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, januari 09, 2008

Tvivel uppstår om du existerar

Har jag en egen fri vilja eller är jag bara en politruck?

Kolla din egen partitillhörighet hos Axess-TV.

F.ö djupt upprörande att centerpartiet och inte miljöpartiet har grön färg (jämför politiken liksom) och att oppositionen får en enbart röd färg. Jag tror inte vänstern och sossarna anser miljöpartiet speciellt röda, inte jag heller för den delen.

Emellertid gillar jag partikompasser.

9 kommentarer:

Lars sa...

Mitt resultat:
(v) 95%
(mp) 89%
(s) 83% (yuck)
(c) 32%
(fp) 28%
(kd) 24%
(m) 12%
blocktillhörighet: 74% <-> 26%

Anmärkningsvärt 1: Första gången (v) hamnar i topp på mina kompassmätningar.

Anmärkningsvärt 2: Du är tydligen 3% mer centerpartist än vad jag är :D.

Anonym sa...

http://farm3.static.flickr.com/2302/2180819696_b68aca768c.jpg

Enlict Axess partikompass är jag tydligen en närapå bokstavstroende socialdemokrat. En fundamentalist, på min ära. Barockt! Jag tycker ju illa om S i så många frågor att det knappt finns... Å andra sidan tycker jag väl mer illa om de flesta andra partierna, det är kanske det som ger utslaget. Funderar på varför MP fick så lågt. Är väl mitt motstånd mot friskolor etc som slår igenom kanske.

Gjorde ett annat (lite mer komiskt) test på Facebook nyligen, där blev jag "kommunistjävel", vilket på något underligt sätt kändes aningen mer klädsamt än "socialdemokrat". Märkvärdigt :)

http://apps.facebook.com/quizzes/fbqzr/qzr.php?id=30156

/MKt_förvånad

Johan sa...

lars. kommunist där! själv är jag ju mer mitteninriktad... ;)

MK. kommer inte åt din bild - försök lägga opp den igen!

Anonym sa...

Hum, länken borde funka, kanske är den för lång.

http://tinyurl.com/27dz3o

Slänger in några siffror också:

S - 96%
V - 92%
MP - 78%

Sedan ett alltför litet hopp ner till

KD - 34% (?)
C - 31%
FP - 28%
M - 21%


BLOCK :
"Rött" - 70%
"Blått" - 30%


/MKt_sossig :/

Rasmus Ling sa...

58 procent röd? Men 85 procent miljöpartist!

Men en del frågor är helt uppåt väggarna. Ska homosexuella ha rätt att adoptera barn? Nej! De ska naturligtvis ha rätt att på samma villkor som alla andra prövas som adoptivföräldrar, men det är ju stor skillnad. Liksom "viktigt att sänka skatterna". Ja, det är det. Men andra är viktiga att höja. Och ja, arbetsrätten bör luckras upp, men inte för företagens skull i första hand, som frågan anger. Och att biståndet ska öka driver ju inte ens vi, enprocentsmålet är nått. att regeringen numera räknar om det, tror jag inte är vad som avses med frågan.

v: 73%
s: 54%
fp: 44%
c: 41%
kd: 37%
m: 30%

Emma sa...

Roligt med sådana här test - även om jag alltid blir totalstirrig på slutet när man måste välja de viktigaste frågorna.

Mitt resultat:

Mp 92 %
V 85 %
S 66 %
C 45 %
Kd 38 %
Fp 18 %
M 12 %

"Rött" block: 68 %
Blått: 32 %

Tony sa...

Jag fick:

(mp) 97%
(v) 77%
(c) 60%
(s) 49%
(fp) 31%
(kd) 28%
(m) 14%

blocktillhörighet: 65<->35

Jag förstår inte varför jag alltid ska få mer (c) än (s), det blir nästan alltid så för mig...

Heiti Ernits sa...

Johan, det intressanta är ändå de 15 procenten moderaterna längst ner i listan =)


Själv fick jag 5 %

Johan Dahlberg sa...

Mitt resultat:
(S) 95%
(V) 85%
(MP)85%
(C) 30%
(FP)28%
(KD)25%
(M) 5%

Gillar den där 5% även om den gärna kunde varit 0.