Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, januari 13, 2008

Åsså har jag retat opp nån igen

Har fått ännu ett anonymt brev från en upprörd medborgare med anledning av något jag skrivit i lokalavisen. Precis som det förra är även detta skrivet med svårläst och lätt slarvig skrivstil, även ifall det var något mer lättläst än det som kom förra månaden. Ett hett tips till den som tänker skriva nästa upprörda anonyma brev är att texta, alternativt skriva på maskin eller dator. Om jag inte kan läsa breven är de ju inte till mycket nytta, eller hur?

Hursomhelst verkar det vara debatten med Sverigedemokraterna som upprört.

Jag tycker det är tråkigt och faktiskt rätt fegt att breven är anonyma. Jag har gärna en dialog med den/de som vill tycka till om något jag skrivit, men då ingen ännu lämnat ut adress får jag väl skriva något slags svar på bloggen. Skulle f.ö aldrig komma ut tanken att lämna ut en person som faktiskt bemödigar sej med att stå för vem den är och vad den tycker här på på bloggen.

Brevet inleds med en fråga ifall det finns något ämne som jag inte anser att jag ska tycka till om. Tja, under 2007 har jag inte skrivit några debattartiklar om exempelvis EU, arbetsmarknadspolitik, företagande, jämställdhet, Östersjön, brott & straff och kultur. Möjligt att någon rad smygit sej in i en längre artikel, men några egna artiklar i respektive ämne har det inte blivit. Detta trots att åtminstone jämställdhet, brott & straff och kultur hör till ämnen jag är mycket intresserad av. Så där kan jag lugna min anonyme brevskrivare, det finns ämnen jag inte kommer skriva om. Och måhända ett och annat ännu oskrivet att skriva om.

Jag kommer f.ö fortsätta angripa Sverigedemokraterna och för den delen andra partier när de inte är konsekventa eller tycker något jag inte håller med om. Och förväntar mej att bli utsatt för samma granskning tillbaks. Det är det som är grunden i en demokrati - den fria debatten.

3 kommentarer:

malmberg sa...

Kör på Johan!
Jag gillar dina angrepp på Sd och dess politik!

Anne-Marie Ekström sa...

Vill du ha hjälp att tyda vad det står kan jag hjälpa dig. Jag har under åren lärt mig ungefär vad det står i alla sådana här anonyma brev. Jag håller med om att det är fegt att skriva anonyma brev.
Snart ger jag mig in i debatten igen.

Frick sa...

Stå på dig, jag säger som malmberg, mer angrepp på Sd!