Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, januari 04, 2008

mp vs sd

Veckan före jul debatterade jag och Sverigedemokraternas fullmäktigeledamot äldreomsorg på andra språks vara eller icke vara på lokalavisens debattsidor - med anledning av att Sverigedemokraterna i sitt kommunpolitiska program skriver att kommunal service endast bör ges på svenska (samtidigt som de skriver att äldre invandrare ska få omsorg på sitt eget språk....).

Först skrev jag en artikel, sedan svarade han och sen svarade jag. Därefter blev det tyst i några veckor fram till jag fick ett svar av fullmäktigeledamoten och en annan sverigedemokrat idag. Läs gärna debatten själva.

Som ofta när man debatterar med sverigedemokrater eller för den delen deras sympatisörer blir man påklistrad en eller annan etikett, och idag var det det gamla ordet kulturradikal som användes. Det kan jag väl leva med. Men nog är det intressant.

Debattsvar till tidningen är på gång.

1 kommentar:

Tony sa...

Bra jobbat, Johan! Följer med glädje dina inlägg i debatten mot (sd)!

Hälsningar Tony