Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, januari 22, 2008

Bloggbattle inför RÅM?

Det börjar dra ihop sej inför Grön Ungdoms riksårsmöte och nu har motionerna och propositionerna släppts - åtminstone på gittan. Undrar ifall det, precis som förra året, kommer kommenteras flitigt kring motioner och proppar bland de unga gröna bloggarna veckorna före riksårsmötet? Hoppas det!

Själv har jag väl inte tänkt att skriva alltför mycket. Dels är jag närmare tretti än tjugu och dels ska jag sitta med i presidiet och bör vara hyfsat neutral. Icke desto mindre hoppas jag RÅM kan föregås av en flitig debatt i bloggosfären.

Så kom igen nu Jakop, Maria, Linnea, Joakim, Rasmus, Anders, Alexander, Christian, Kristin, Sindet, Rickard, Melinen, Johanna och alla ni andra. Tyck till med er bara!

6 kommentarer:

jakopdalunde sa...

Det kan du räkna med, snart sätter vi igång!

Birger Schlaug sa...

Som gammalt rör - och livstids hedersmedlem i GU - så tror jag att fräschören i mp till stor del handlar om hur mycket GU kan, vill och vågar driva. Så var det på min tid, så är det idag. Själv var jag alltid extremt nöjd när GU "bråkade" med partiet. Av den enkla anledning att man nästa alltid hade rätt...:-)

Rasmus Ling sa...

I'm in the game!

jag tycker det blir mycket intressant om GU går före i dels förhållandet fs och f-sek, där mp avslagit samma initiativ rörande ps och pas. Sedan givetvis i utträdesfrågan.

namnbytet tror jag är rätt stor chans, men där lär väl mp vara mer konservativa, än så länge.

Johan sa...

f.ö är det ju en gammal GU-motion som ligger bakom att mp väljer sin pas. håkan var den första valda pas:en. tidigare anställdes densamma.

Maria Ferm sa...

jag ser också fram emot en intensiv innan råm-bloggning. Vad händer med råmbloggen förresten?

Christian Valtersson sa...

Har EU-bloggat bland annat här http://baksteg.blogspot.com/2008/02/mer-eu.html