Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, januari 24, 2008

Bananrepubliken Borås?

En spännande fråga inför kvällens fullmäktigeföreställning är ifall Borås åter kommer jämföras med en bananrepublik när majoriteten vill besvara, och inte bifalla, en s-motion.

Den förra motionen rörde inställa lektioner. Motionären ville införa nolltolerans mot detta. Majoriteten instämde i att inställda lektioner inte är bra. Men att en nolltolerans inte är genomförbar i praktiken. I ett upprört inlägg jämfördes då Borås med en bananrepublik.

Ikväll hanteras en motion om att kommunen ska utreda möjligheten att ordna matskolor för friska hemmaboende äldre. Majoriteten menar att detta snarare är en uppgift för studieförbund och liknande, men att kommunen kan ställa opp med exempelvis lokaler.

Debatten lär bli hård.

4 kommentarer:

Tony sa...

Åh vad jag saknar gamla goa Borås, och dess fantastiskt höga debattnivå i fullmäktige. Det är underbart att man infört webb- tv, så att vi exil- Boråsare, kan få ta del av dessa fantastiskt stimulerande debatter :-)

Johan sa...

Jag hade dock fullständigt fel. Det blidde ingen debatt om saken. Istället tjötade vi friskolor 1½ timma.

Anonym sa...

En debatt som dessutom som enbart borde handlat om behöriga lärare eller avsaknad av sådana.....
Marie

Johan sa...

marie. kan jag hålla med om, och där är jag väl oxå lite medskyldig. men presidiet var väl på extra tillåtande humör eller ngt ;)