Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, december 16, 2007

Tunnelseende eller bara illvilja?

Sverigedemokraterna har i Borås och andra kommuner, då de inte pysslat med att visa sitt förakt och sin rädsla för invandrare (som inte kommer från Norden - vilket ungefär hälften av alla invandrare gör), visat ett visst intresse för de äldres situation.

Men hissen tycks inte ha gått ända opp där heller. För vilka är det som bär opp den för många äldre minst sagt viktiga äldreomsorgen? Jo - invandrarna! Utan invandrare från bland annat Balkan, Mellanöstern och Thailand hade äldreomsorgen gått under i akut personalbrist. Invandrare ställer opp som timanställda och las:ar till sist in sej på fasta tjänster, många jobbar under villkor som de flesta med svensk bakgrund skulle vägra.

Under helger likt de som nu stundar gör personalen med muslimsk bakgrund stora insatser när personalen med svensk bakgrund vill vara lediga. Utan invandrare - särskilt de med muslimsk bakgrund - skulle inte äldreomsorgen fungera.

Det borde Sverigedemokraterna tänka på, ifall de nu bryr sej om de äldres situation.

4 kommentarer:

Tony sa...

Ett bra sätt att slå sönder ballongretoriken från (sd). Deras bild av samhället, att dela in människor i onda och goda, är ungefär lika intelligensbefriande som en gammal spaghettiwestern.

Men så håller väl de flesta Sverigedemokrater i Sjuhärad på med western- ridning också...

Det du! sa...

Jag har nog sett hur du, din fule fan (ursäkta språket), och resten av representanterna från riksdagspartiet mobbar stackars William i kommunfullmäktige!

Det finns webb-tv nu, förstår du.

Men du, kan du kanske svara på hur äldrevården fungerade innan Sverige i och med Olof Palme lade grunden på 70-talet för dagens massinvandring? Vem tog hand om de äldre innan dess?

Det är på grund av dig och andra politiskt korrekta fånar som jag och många andra med mig kommer att rösta på Sverigedemokraterna 2009 och 2010.

Vi ses i riksdagen!

Johan sa...

Symptomatiskt att de mest otrevliga kommentaren nästan alltid är anonyma. Törs du inte stå för vad du tycker?

1. Det är helt okej om du tycker jag är en ful fan. Jag kan leva med det.

2. Jag tycker det är bra med webbteve (mötena var förresten öppna långt innan webbteven kom) och tycker mej behandla William Petzäll bra de gånger jag debatterar mot honom. När har jag inte gjort det?

3. Jadu. Innan äldreomsorgen byggdes ut på riktigt antar jag att de anhöriga som hade råd/möjlighet tog hand om sina äldre själva, medan de vars familjer inte hade råd hamnade på fattighus. Du kanske vet bättre? Och den byggdes rimligen ut under det expansiva 50- och 60-talen, då Sverige mycket riktigt hade en stor arbetskraftsinvandring. Utan den hade det svenska samhället aldrig blivit så rikt som det är idag.

4. Schysst att du tror jag kommer hamna i riksdagen 2010 ;) I senaste SCB-mätningen var trots allt en bra bit från riksdagsmandmat i Sjuhärad. Vilken lista tänkte du stå på? men bara så du vet, man får inte vara anonym på riksdagslistorna.

Den anonyme sa...

Du vet mycket väl varför sd-sympatisörer vill förbli anonyma. Det är dina meningsfränder i extremvänstern som tvingar oss till det. Skriver jag ut mitt namn på din blogg kommer du att vidarebefordra det till den socialdemokratiska anti-demokratiska organisationen Expo, till AFA eller till någon annan avgrundsvänster. Det betackar jag mig för. Min ip-adress kan du gott få, ditt äckel.

Självklart kommer en komplett idiot som du själv inte att hamna i riksdagen, något annat vore väl ett högst olustigt skämt, utan det är Sverigedemokraterna som kommer att möta ditt parti i nämnda församling.

Att du jämför 50-, 60- och 70-talens assimilerade arbetskraftsinvandring med dagens massiva bidragsinvandring från Mellanöstern och Afrika är en så pass begåvad analys att den får stå för dig, herr vattenmelon.

Vad gäller kommunfullmäktigesammanträdena har jag inte haft möjlighet att gå på dessa, så webb-tv-möjligheten är guld värd. Man kan verkligen se hur ni mobbar stackars William. Det är alltså inte endast du. Bara för att han är 19 år och står för sina åsikter beter ni er nedsättande mot honom och bäddar samtidigt för Borås stads och resten av Sveriges undergång. Senast idag kommer siffror ifrån SCB som visar att Sveriges folkmängd ökar dramatiskt i och med massinvandringen för andra året i rad.

Ni har inga som helst motargument och väljer aldrig att bemöta honom i sak, något som är symptomatiskt för PK-eliten. Nu senast hävdade någon kommunpolitiker att Brå inte har kartlagt invandrares brottslighet. Vem försöker hon lura? Detta skedde både 1996 och 2005 och visade att invandrare är grovt överrepresenterade i så gott som all brottslighet, oavsett socioekonomisk status.

Du blev visst väldigt tyst när William förklarade vad svenskfientlighet är för något. Kände du dig träffad?

Landsförrädare som du och ditt parti kommer inte längre att kunna föra folket bakom ljuset när Sverigedemokraterna gör entré i Sveriges riksdag 2010 och dessförinnan i EU-parlamentsvalet 2009. Vi ses, som sagt. :-)