Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, december 19, 2007

Troll och häxor

Personer som gör arga anonyma bloggkommentarer om hur synd det är om Sverigedemokraterna och hur mycket viktigt de har att säga rekommenderas att inte läsa dagens debattsida i Borås Tidning - eftersom jag där skriver att det är bra att Borås tar emot flyktingar.

Att tvingas lämna sitt hemland är inget lätt beslut, men jag tror de flesta av oss kan föreställa sig en situation då det är det enda som återstår. Om jag hamnade i en sådan sits skulle jag önska att det fanns människor som tog emot mig och mina nära och kära.

7 kommentarer:

Joakim Larsson sa...

:) Jag jobbar för tillfället med att kolla upp vad Ljusdals kommun har beslutat om flyktingmotagandet, hur har det gått i Borås?

Joakim Larsson sa...

Och det är alltid underbart med dina referenser i bloggrubrikerna :)

Så kommer trollen och tar dig!

Johan sa...

vi förlänge avtalet med migrationsverket om 150 flyktingar om året - men gjorde det till ett flerårsavtal. samt förband oss att ta emot 5 ensamkommande flyktingbarn under 2008.

kul att nån förstår referenserna ;)

Johan Frick sa...

Läste denna i morse, jättebra skrivet. Kan tänka mig att den retade gallfeber på en och annan sverigedemokrat. Våra lokala sverigedemokrater har förresten börjat blogga, har du sett det?

Johan sa...

tack för uppskattningen, Johan!

jo. har sett det.

Maria Ferm sa...

VAD BRA DU E!

Den anonyme sa...

Du vet mycket väl varför sd-sympatisörer vill förbli anonyma. Det är dina meningsfränder i extremvänstern som tvingar oss till det. Skriver jag ut mitt namn på din blogg kommer du att vidarebefordra det till den socialdemokratiska anti-demokratiska organisationen Expo, till AFA eller till någon annan avgrundsvänster. Det betackar jag mig för. Min ip-adress kan du gott få, ditt äckel.

Självklart kommer en komplett idiot som du själv inte att hamna i riksdagen, något annat vore väl ett högst olustigt skämt, utan det är Sverigedemokraterna som kommer att möta ditt parti i nämnda församling.

Att du jämför 50-, 60- och 70-talens assimilerade arbetskraftsinvandring med dagens massiva bidragsinvandring från Mellanöstern och Afrika är en så pass begåvad analys att den får stå för dig, herr vattenmelon.

Vad gäller kommunfullmäktigesammanträdena har jag inte haft möjlighet att gå på dessa, så webb-tv-möjligheten är guld värd. Man kan verkligen se hur ni mobbar stackars William. Det är alltså inte endast du. Bara för att han är 19 år och står för sina åsikter beter ni er nedsättande mot honom och bäddar samtidigt för Borås stads och resten av Sveriges undergång. Senast idag kommer siffror ifrån SCB som visar att Sveriges folkmängd ökar dramatiskt i och med massinvandringen för andra året i rad.

Ni har inga som helst motargument och väljer aldrig att bemöta honom i sak, något som är symptomatiskt för PK-eliten. Nu senast hävdade någon kommunpolitiker att Brå inte har kartlagt invandrares brottslighet. Vem försöker hon lura? Detta skedde både 1996 och 2005 och visade att invandrare är grovt överrepresenterade i så gott som all brottslighet, oavsett socioekonomisk status.

Du blev visst väldigt tyst när William förklarade vad svenskfientlighet är för något. Kände du dig träffad?

Landsförrädare som du och ditt parti kommer inte längre att kunna föra folket bakom ljuset när Sverigedemokraterna gör entré i Sveriges riksdag 2010 och dessförinnan i EU-parlamentsvalet 2009. Vi ses, som sagt. :-)