Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, december 09, 2007

Rädda världen, gå på ett möte

Om jag överlever den kommande veckan är jag nöjd bara med det. Börjar känna att det kunde vara på sin plats med lite julledighet snart.

Mån - dubbla föreläsningar + förmöte inför torsdagens kommunfullmäktige
Tis - föreläsning + göra färdigt budget-KF
Ons - föreläsning + studiebesök + ledningsgruppsmöte med Sjuhärad
Tor - dubbla föreläsningar + ordinarie KF
Fre - dubbla föreläsningar

Och både tisdagens och torsdagens fullmäktigemöten lär bli utdragna historier.

Jag som trodde jag var med i ett parti som ville vi skulle arbeta mindre och leva mer? =)

8 kommentarer:

Anders Wallner sa...

Sex timmars arbetsdag är väl egentligen bara ett ursäkt för de porriga slagorden?

Johan sa...

aah, där slog du huvudet på den omtalade spiken Anders =)

Lennart Andreasson sa...

Johan, om du vill komma i säng tidigare är det bara att rösta igenom våra budgetyrkanden direkt så slipper du plågas av våra väl underbyggda argument.

Johan sa...

lennart, haha, ska jag ta det som ett löfte? =)

lennart andreasson sa...

Ja, det finns inget egenvärde i att plåga er - gör ni som vi säger belönas ni med tidig hemgång och en ökad kommunal välfärd.

Johan sa...

nåväl, i ordningsomdömesfrågan var vi överens - tog den debatten mindre tid? näe.

Johan sa...

fast du kanske med "er" menade hela majoriteten?

lennart andreasson sa...

Ja, själva åstadkommer ni ju ingen förändring. Du för sparka och slå lite på dina polare i majoriteten, annars får du tejpa upp ögonlocken!