Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, december 28, 2007

Önskelistan

Blev utmanad av Björn Wadström att skriva en önskelista.

"Det behöver inte vara realistiska önskningar eller materiella saker. Så här gör ni: Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt. Tagga sju bloggare som ska göra detsamma."
1. Världens makthavare inser att klimathotet måste stoppas och agerar därefter (motivering överflödig)
2. Social rättvisa världen över (motivering överflödig)
3. Dygnet får 27 timmar (på så vis kan jag och andra både studera, politika, få ställ-tid, slöa och sova ordentligt - eller göra vad hon eller han vill oftare, mer och nu direkt)
4. Jag får se Perssons Pack live (ett av få svenska favoritband jag ännu inte sett live)
5. Min motion om sänkt rösträttsålder i Borås stöds av fler partier än miljöpartiet när den kommer till kommunfullmäktige (vore onekligen rätt så kul ifall sossar och kristdemokrater gjorde som sina partikamrater i Österrike och sa JA)
6. Mindre smaklöshet i det offentliga rummet (och då avser jag snarare reklam och kommersiell radio än offentlig konst)
7. Fred världen över (motivering överflödig)

Och så de sju som jag skickar vidare önskelistuppmaningen till.

Anne-Marie
Jakop
Linnea
Maria
Michael Sebastian
Stefan
Tony

1 kommentar:

Maria Ferm sa...

oh fantastiskt kul!