Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, december 21, 2007

Lokalavisen goes kvällis

Precis som Birger gillar jag Borås Tidning. Det är en bra lokaltidning, med många duktiga reportrar och dessutom är de genuint intresserade av lokalpolitiken. Något jag förstått att många andra tidningar inte är. Tidningens kultur- och nöjessidor slår de flesta andra tidningarnas jag läst. Fast webbupplagan har lämnat en hel del att önska genom åren, men där har en uppryckning skett på sistone. Emellertid är det fortfarande lite osäkert ifall debattartiklarna publiceras på webben eller ej, kanske det löser sej med tiden. Slutomdömet blir ändå gott.

Fast ibland blir jag riktigt besviken på lokalavisen. Som idag. I någorlunda feta krigsrubriker står det "en av tio använder knark på gymnasiet". Huvaligen, tänkte jag. Att man aldrig märkt av dessa ständigt pårökta och påtända gymnasieungdomar. Men när man börjar läsa artikeln klarnar det. En undersökning har visat att "en av tio killar på gymnasiet har provat narkotika det senaste året". Och det är naturligtvis nog så alarmerande siffror!

Men det är en viss skillnad på att en av tjugu (jag räknar med ungefär 50-50-fördelning mellan tjejer och killar bland eleverna) provat knark det senaste året mot att en av tio använder knark.

webben har man oxå mycket riktigt valt en annan rubrik.

Schämmes, redigerare!

Inga kommentarer: