Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, december 05, 2007

Jag blir så trött

Det borgerliga blockets partiledare går ut på DN-debatt och lägger ut texten om klimatarbetet och ställer krav på övriga EU-ledare.

Egentligen har Henrik Dahlström redan kommenterat detta hyckleri klokt nog.

Henrik påminner om att kristdemokraterna för mindre än tre dygn var för sänkt bensinpris, att moderatledaren förra sommaren inte ansåg miljön vara en prioriterad fråga, att regeringen avskaffade flygskatten innan den ens han träda i kraft och att de borgerliga under de två föregående mandatperioderna motsatt sej de flesta åtgärderna när de tvingades igenom av miljöpartiet.

Dessutom är de fortfarande stolta över sin klimatmiljard, samtidigt som de sparade två miljarder på klimatåtgärder!

Ibland blir jag ganska trött på politik.

Å andra sidan får man väl hoppas att det nu blir ännu enklare att få igenom grön politik lokalt.

1 kommentar:

Henrik sa...

Jag tror att jag snarare blir trött på politiker egentligen. Och de kan jag i vissa fall bli ruskigt trött på.