Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, december 20, 2007

Fråga till Sverigedemokraterna

Inte heller idag rekommenderas känsliga sverigedemokrater läsa lokalavisens debattsida eftersom jag idag frågar deras fullmäktigeledamot ifall de, i linje med sitt kommunala handlingsprogram framtaget av riksårsmötet och senare konfirmerat av partistyrelsen, vill lägga ned de särskilda finskspråkiga avdelningarna som finns inom Borås kommunala äldreomsorg?

I handlingsprogrammet står nämligen att läsa: Kommunal information och service bör endast ges på svenska.

Således ingen äldreomsorg på andra språk än svenska.

10 kommentarer:

Joakim Larsson sa...

Jää. Kick their ass!

http://vgtony.bloggagratis.se sa...

Och hur är det med teckentolkning inom hemsjukvården för människor som inte kan höra?

(sd) är verkligen ett parti endast för dem som är tillräckligt friska för att inte vara sjuka, men samtidigt tillräckligt sjuka för att förakta alla andra människor...

Bra jobbat, Johan!

Den anonyme sa...

Du vet mycket väl varför sd-sympatisörer vill förbli anonyma. Det är dina meningsfränder i extremvänstern som tvingar oss till det. Skriver jag ut mitt namn på din blogg kommer du att vidarebefordra det till den socialdemokratiska anti-demokratiska organisationen Expo, till AFA eller till någon annan avgrundsvänster. Det betackar jag mig för. Min ip-adress kan du gott få, ditt äckel.

Självklart kommer en komplett idiot som du själv inte att hamna i riksdagen, något annat vore väl ett högst olustigt skämt, utan det är Sverigedemokraterna som kommer att möta ditt parti i nämnda församling.

Att du jämför 50-, 60- och 70-talens assimilerade arbetskraftsinvandring med dagens massiva bidragsinvandring från Mellanöstern och Afrika är en så pass begåvad analys att den får stå för dig, herr vattenmelon.

Vad gäller kommunfullmäktigesammanträdena har jag inte haft möjlighet att gå på dessa, så webb-tv-möjligheten är guld värd. Man kan verkligen se hur ni mobbar stackars William. Det är alltså inte endast du. Bara för att han är 19 år och står för sina åsikter beter ni er nedsättande mot honom och bäddar samtidigt för Borås stads och resten av Sveriges undergång. Senast idag kommer siffror ifrån SCB som visar att Sveriges folkmängd ökar dramatiskt i och med massinvandringen för andra året i rad.

Ni har inga som helst motargument och väljer aldrig att bemöta honom i sak, något som är symptomatiskt för PK-eliten. Nu senast hävdade någon kommunpolitiker att Brå inte har kartlagt invandrares brottslighet. Vem försöker hon lura? Detta skedde både 1996 och 2005 och visade att invandrare är grovt överrepresenterade i så gott som all brottslighet, oavsett socioekonomisk status.

Du blev visst väldigt tyst när William förklarade vad svenskfientlighet är för något. Kände du dig träffad?

Landsförrädare som du och ditt parti kommer inte längre att kunna föra folket bakom ljuset när Sverigedemokraterna gör entré i Sveriges riksdag 2010 och dessförinnan i EU-parlamentsvalet 2009. Vi ses, som sagt. :-)

http://vgtony.bloggagratis.se sa...

"Anonym" skriver att landsförrädare som du och ditt parti"... osv.

Vill bara påtala att Sverige har en månghundraårig tradition av att vara ett öppet och humant land som bejakat invandring. De flesta av oss, har om vi gräver lite i släktforskningen, en utländsk bakgrund.

Det är defacto så, att det är "anonyma" typer som du, som är typiskt osvenska, genom er intolerans och er slutenhet.

Hälsningar Tony Johansson, Miljöpartist och stolt svensk med bl a Vallonsk, Finsk och Norsk bakgrund, om man gräver några generationer bakåt i tiden...

Johan sa...

vet inte ifall jag finner det meningsfullt att svara folk som kallar "extremvänstern" (vilka är det enligt dej?) för mina meningsfränder.

eller för den delen folk som kallar mej för äckel...

men uppenbarligen tycks det jag skriver reta opp. vilket är nog så intressant att konstatera.

hade gärna tagit en saklig debatt, men där får jag ju konstatera att även sd-fullmäktigeledamoten i borås är bra mkt mer saklig än mina anonyme kommentator.

varför jag tystnade efter frågan? kanske därför att jag fått svar på vad jag frågade om vad han menade med ett uttryck jag aldrig hört tidigare.

Christian sa...

Tja!

Gillar din blogg skarpt. Tyvärr får jag inte RSS-flödet att funka från dig, därför är jag inte någon särskilt flitig läsare.

Nu är du i vilket fall länkad från mig=)

/Christian

Johan sa...

Christian. tack för länkning och beröm!

Men det där med krånglande rss-flöde förbryllar mej, brukar andra blogger-bloggar krångla?

jocke(S) sa...

Det var ett bra inlägg!!

Den anonyme sa...

Tony Johansson: Sverige har aldrig haft en sådan massinvandring som nu, och de valloner och finländare som kom förr assmilierades i det svenska samhället mer eller mindre och var mer kulturellt mer närstående oss än Mellanöstern-människor. De var inte heller kravmaskiner som försökte förändra Sverige, tvinga Sverige att anpassa sig till dem, utan de arbetade och slet för att bli respekterade och anammade svenska värderingar och traditioner.

Det är typiskt er PK-elitister att försöka dumförklara era meningsmotståndare med pizza- och kebabargument. Tyvärr biter inte sådant på mig.

Johan Hellström: Om till och med SSU har kopplingar till AFA skulle jag bli mycket förvånad om inte Grön Ungdom eller andra miljöpartister har det. Att det finns militanta miljöextremister (inte -aktivister!) som har kopplingar till miljöpartiet är allmänt känt. Säpo har till och med terrorstämplat Djurens befrielsefront, som jag själv vet har kopplingar till vissa mp-politiker på lokal nivå.

Den anonyme sa...

Förresten, Johan Hellström, ser jag GÄRNA fram emot att du och de övriga representanterna från riksdagspartiet håller er till sak och besvarar eller argumenterar emot William Petzälls argument sakligt vid nästa sammanträde eller debatt.

Det vore faktiskt intressant att se.

Jag hoppas att du kan hålla det löftet.