Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, november 28, 2007

Varför hålla Diggiloo under armarna?

Borås Stad är med och arrangerar (för tredje året) i sommar en föreställning på Borås Arena med det sommarturnerande sällskapet Diggiloo - detta trots att de tidigare föreställningarna gått back (BT).

Varför håller vi Diggiloo under armarna? Konserter på Borås Arena är en bra idé, utan tvekan. Men kanske är det dags att tänka om vad gäller innehållet? Låt vara att mitten av augusti förvisso är en bättre tid för Diggiloo än mitt under semestern, det är bara det att jag tror att den publik som känner sej lockad av nämnda arrangemang redan är rätt nöjda med det utbud som sommartorsdagarna erbjuder alldeles gratis. Så varför inte försöka boka någon etablerad liveartist med trogen publik? Nu vet jag visserligen inte vad dom kostar, men jag är rätt säker på att Ulf Lundell, Lars Winnerbäck eller till och med Tomas Ledin skulle dra nog med folk. Och därmed kunna etablera Borås Arena som en konsertarena!

Inga kommentarer: