Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, november 25, 2007

Tack för uppmärksamheten.

När jag började engagera mej i miljöpartiet för lite mer än tre år sedan var köpfria dagen bland det första som dök opp. Jag hade aldrig hört talas om köpfria dagen och den flygbladsutdelning jag själv var med om ett år senare gick ganska obemärkt förbi. Överhuvudetaget tycktes intresset för köpfria dagen vara ganska litet, utom möjligen i gröna kretsar.

I år har det varit annorlunda. DN har skrivit om köpfria dagen. Ungcenterns ordförande har dissat dagen fullständigt, liksom vår lokale ledande m-politiker Ulf Sjösten i lokalavisen.

Onekligen en framgång för oss som ifrågasätter huruvida den som har flest prylar när den dör vinner. Tidigare år har man försökt tiga ihjäl oss, i år tyckte man inte det var tillräckligt utan skred till motattack.

Tack för uppmärksamheten! Och erkännandet.

2 kommentarer:

Heiti Ernits sa...

Skall vi fixa en motartikel?

Johan sa...

det är nog snart på G från GU-väst tror jag.