Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, november 29, 2007

Rockin' in the government

Förre sångaren i Midnight Oil, Peter Garret, har utsetts till ny miljöminister i Australien (DN). Fast Garret har suttit i Australiens parlament i ett par år, så han tycks ju inte ha halkat in på något bananskal. Vilket på sätt och vis gör nyheten mindre sensationell. Jag tycker det är kul. Inte för att jag hört Midnight Oil, men nog spelade de på Hultsfred nått år i mitten av nittitalet?

Vilka svenska rockstjärnor kan man tänka sej som ministrar? Jocke Berg som socialminister? Tänk på alla deppiga tonåringar som gillar Kent. Marit Bergman som jämställdhets- och integrationsminister? Plura Jonsson brukar ju spela på sossetillställningar, så om Mona Sahlin vill rocka till det efter ett eventuellt återintåg i Rosenbad kanske Eldkvarnsångaren får frågan? =) Å andra sidan har ju Sahlins lillebror Janne spelat med Ulf Lundell på ett par skivor och turnéer för längesedan, så vem vet?

Skämt åsido. Jag tror inte det blir några "rockstjärnor" i den svenska regeringen på länge.

5 kommentarer:

Magnus Haglund sa...

Men "Beds are burning" har du väl ändå hört?

Johan sa...

förmodligen, utan att veta vilka det var. och jag kan inte alls påminna mej om hur den låter.

så går det om man inte lyssnar på musik på radio, I guess =)

Heiti Ernits sa...

fasicken, du snodde mitt blogginlägg...Men men, först till kvart ;)

Johan sa...

heiti. jag tycker mej iofs inte ha copyright på det =) så spinn vidare vettja.

Lars sa...

I dagens GP har de gjort ett tankeexperiment med att sätta olika artister i olika ministerposter. Bl a miljöminister: Ulf Lundell och integrationsminister: Dogge Doggelito :)