Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, november 21, 2007

Halvtid i budgetmaratonloppet

14 timmars budgetdebatt (inklusive långlunch) till ända. Har jag blivit klokare? Kanske. Har Borås kommit något närmare att bli en fossilbränslefri stad? Absolut! Har medborgarna fått större förståelse för den kommunala demokratin? Tveksamt. Vi har haft ett 60-tal voteringar tror jag. Majoriteten vann såklart alla. Även ifall uppslutningen bakom majoritetens förslag på voteringarna varierade. Att vi i majoriteten vågar vara oense stärker ju i själva verket majoriteten. Vilket känns bra.

Sverigedemokraterna har dessutom kommit ut som nått slags stödparti till oss i majoriteten, fasen vet hur trevligt det är egentligen. Snarare är väl sd-stödet likt en ovälkommen finne eller pormask. Men i de flesta voteringar kom sverigedemokraten ändock att stödja oss.

Klockan 20:26 rationaliserade ordföranden voteringarna något genom att sluta fråga ifall fullmäktige var redo att gå till beslut. Det funkade lika bra ändå.

Hade förresten inne en artikel idag om sossarnas och borgarnas samstämmiga och sneda kunskapssyn.

1 kommentar:

FredrichL sa...

Jag såg det mesta från kl 14.00 och framåt på webtv, får väl säga att jag faktiskt väntade mig att ni hade kört lite självständigare beträffande ungdomsrabatten på kollektivtrafik.