Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, oktober 28, 2007

Oppositionens tjockare plånbok

Radio Sjuhärad rapporterar.

I Borås vill socialdemokraterna satsa mer på skolan än de borgerliga. Men i Mark är det tvärtom. De borgerliga har lagt ett förslag på nästan 20 miljoner kronor mer än socialdemokraterna i de nu pågående budgetförhandlingarna.
Tja, i Mark sitter sossarna med i majoriteten - i Borås gör dom inte det. Och oppositionen har alltid mer pengar än majoriteten, oavsett vilka som utgör densamma och vilken kommun vi pratar om.

2 kommentarer:

Johan Dahlberg sa...

I Borås handlar det väl mer om att Oppositionen väljer att använda pengarna och satsa på dem unga vilket Majoriteten tydligen inte anser vara någonting viktigt.

Det skulle vara intressant att veta vad du tycker om Majoritetens ovilja att använda överskottet när situationen är som den är i skolan.

Johan sa...

jag håller med om att situationen i skolan tycks lämna mycket att önska och jag skulle inte sörja ifall borås slutade tävla i bäst-i-klassen-på-ekonomi.

samtidigt ser jag gärna att mp är med och försöker göra ngt åt det. vilket jag anser att vi är.

dessutom, hört talas om ironi?