Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, oktober 24, 2007

Jag - ett hot?

Tony mailade om att min blogg är spärrad av Västra Götalandsregionen!

Den webbsida du försöker komma till är blockerad.

Anledningen till denna blockering är att sidan är klassificerad på ett sådant sätt att den anses bryta mot det regelverk för Internetanvändning som finns inom Västra Götalands Regionen.
Wow. Jag är nog terrorist.

Skämt åsido så är det principiellt djupt upprörande att regionen spärrar sidor tillhörande politiker, även ifall det sannolikt bara är något slags slarvig allmän-spärr. Å andra sidan förstår jag inte varför regionen överhuvudtaget ska spärra sidor? Politikers eller ej. Censur av nätet trodde jag man mest höll på med i Kim Jong Ils Nordkorea, inte Roland Anderssons Västra Götaland...

Nähä, om jag skulle ta och läsa handlingar inför mitt möte med en av regionens hälso- och sjukvårdsnämnder i morgon. Om jag nu är betrodd med att läsa handlingarna, men det kan man väl anta eftersom de sänts till mej per post.

2 kommentarer:

Magnus Haglund sa...

Djupt upprörande är det också att regionen särskriver sitt namn. En styggelse!

Tom Andersson sa...

Tycker att du ska maila och fråga.