Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

lördag, september 01, 2007

Floskelpartiet

När jag kikar igenom vad jag skrivit om den senaste veckan inser jag att det för utomstående kan tyckas som att lider av nån slags besatthet av centerpartiet. Jag dementerar dock allt och hävdar att så inte alls är fallet. Däremot är jag förtjust i inrikespolitik, och när ett parti kongressar brukar det alltid finnas extra mycket att rapportera om. Vilket roar och oroar en politisk bloggare.

Och från dagens centerstämma tycks det mest handla om floskler (SvD). Jag tillåter mej tvivla på att den borgerliga regeringen kommer höja något bensinpris när kristdemokraterna vinglar omkring betänkligt (för mycket nattvardsvin?) kring fyraprocentsspärren. Och stolt hyllar miljöministern "allianens rivstart" i miljöpolitiken. Vilken rivstart? Samme miljöminister struntar blankt i vad Naturskyddsföreningen brukar säga utan utnämner utan att blinka sitt eget centerparti till det bästa miljöpartiet.

F.ö börjar jag undra varför centerpartiet trots allt har så svårt för oss när dom nu ändå trots allt försöker apa efter oss i miljöpolitiken?

2 kommentarer:

Lars sa...

Haha, såg reportage om det på nyheterna och måste säga att det är skrämmande att jag en gång i tiden var medlem i deras ungdomsförbund. Dock är ju syster min nominerad till PS, så jag följer kongressen med lite hopp ändå.

Johan sa...

alla har vi gjort pinsamheter i ungdomen, Lars :)

hur gick det för syrran din?