Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

måndag, september 10, 2007

En Doktor Jekyll och Mister Hyde?

Janne Björklunds språkbruk som officer och utbildare av värnpliktiga har väckt en del uppmärksamhet.

Själv har jag aldrig gjort lumpen och tillbringat på sin höjd fyra timmar på ett regemente, innan jag blev utmönstrad. Så jag har inget att jämföra med.

Men jag tycker det är intressant att yrket som officer kombinerades med en hög ställning i folkpartiets ungdomsförbund. Innebär det att Björklund, likt en slags Doktor Jekyll och Mister Hyde, ändrade på sin vokabulär när han bytte ut fältuniformen mot kavajen och gick på möten under lediga stunder?

Eller fördömde han måhända andras argumentation i förbundsstyrelsen som "ludermässig"?

Inga kommentarer: