Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, september 28, 2007

Come on baby let's go down town

Idag var Stora Torget och gatorna där runtomkring skådeplats för den lokala begivenheten höstmarknad. På plats var bland annat jag och ett antal partikamrater. Det var kul. Nästan lite valrörelsekänsla igen, samtidigt som marknader egentligen inte är min grej.

Som vanligt sammanfattar jag helst dagen i punktform.

Dagens...

...hjälte: Tomas, utan honom hade det inte blivit mycket till marknadsmedverkan för oss.
...elakaste tingest: det trasiga tält vi lånat av mp-Göteborg. Efter att det rasat 4-5 gånger på tre timmar plockade vi ihop det
...partisamarbete: stod de snälla center- och folkpartister för som assisterade oss med tältet mest hela tiden under förmiddagen
...flygbladsfixare: Heiti "jag-känner-tryckeriet" Ernits
...uttalande: Nä alltså, nästa gång ska jag rösta på Sverigedemokraterna så det blir nån ordning - en gubbe som förra året arbetade för SPI i valet svarar när jag säger att det inte gick så bra för dem i valet.
...munkar: hade äppelfyllning
...populäraste flygblad: undrar jag om inte våra "Bygg om Borås" respektive "Bli klimatsmart" var, de gick i alla fall åt väldigt bra.
...ishavsvindar: drog in under eftermiddagen
...osynliga partier: Vänsterpartiet, Vägvalet och Sverigedemokraterna.
...näst vanligaste replik: Nämen heej!

F.ö undrade jag de första timmarna ifall min spådom från tidigare i veckan redan slagit in - kristdemokraterna såg vi till först efter lunch nämligen.

Det kan även konstateras att medvetenheten om miljöfrågor i allmänhet och klimatfrågan i synnerhet har blivit betydligt större. Jag har märkt det nu hela sommaren i samband med sommartorsdagar, marknader och etcetera. Nu ska man inte överskatta de grönas roll i sammanhanget, men icke desto mindre är det både kul och viktigt. Framförallt viktigt.

Nu bär det av till Stockholm och möte i dagarna två.

1 kommentar:

Johan Frick sa...

Nämner du inte mötet med mig, vad besviken jag blir, haha ;)