Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, augusti 05, 2007

Söndagkväll i bloggmaskineriet

När de unga socialdemokraterna i morgon börjar klösa ögonen ur varandra, låter konspirationerna kulminera och förmodligen även diskuterar en del politk så går jag själv mot en förhållandevis ledig vecka. Sommarjobbet är så gott som slut. Man kan till och med hävda att jag har nån slags semester nu. Naturligtvis obetald, eftersom jag bara är student och studenter ju inte behöver semester, eller?

Vardagen börjar återvända så smått. Mp-Borås har första ledningsgruppsmötet efter sommaruppehållet nästa vecka, och jag tänkte faktiskt vara med trots att jag inte längre sitter med i ledningsgruppen. Ska väl även börja förbereda inför mötet med mp-Sjuhärads ledningsgrupp om några vecka.

Och nyhetsflödet är inte fullt så torrt längre, tacksamt för en politisk bloggare.

Hade inne en liten insändare idag om köttkonsumtionens klimatpåverkan. Och döm om min förvåning när hela tre stycken mer eller mindre anonyma, och partilösa, insändare handlade om miljöfrågor. Sådant värmer en grön politikersjäl. Precis som i HBT-frågorna kan vi politiker lagstifta om mycket och tycka till om det ena och det andra, men det är hos människorna förändringen måste komma.

4 kommentarer:

Måns sa...

hej johan. alltid kul att läsa vad det är du har i huvudet!

hälsningar från paris
/måns

Johanna Falk sa...

Här klöser ingen ögonen ur varandra. Det är bra stämning och folk arbetar seriöst i sina utskott. Ska bli härligt med debatt i plena i eftermiddag!!! :))

Johan sa...

måns. kul att du fortfarande läser! vad händer till hösten? Stats B?

Johan sa...

johanna. låter bra! det är trots allt ett ungdomsarrangemang ;) kanske blir folk något mindre blodtörstiga irl än när de bloggar eller mailar politikerbloggen.

och somliga kan ju fortfarande plenadebattera...