Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, augusti 03, 2007

Miljöpartiet står när dom andra faller

Under några timmar igår kväll (sommartorsdag, ni vet) stod jag, Tomas, Heiti, Agnes och Ingrid i stadsparken och delade ut material från miljöpartiet, bjussade på kaffe/te och ekologisk frukt. Det blev en del samtal om politik, vänliga och ovänliga blickar, en ny medlem (välkommen!) och så hade vi rätt kul.

Jag var egentligen väldigt skeptisk till att stå med bord i stadsparken, men gårdagskvällen övertygade mej om att jag hade fel. Nästa torsdag, den sista för sommaren, är vi förhoppningsvis tillräckligt många för att både stå i stadsparken och vandra runt i stan.

Fortfarande har jag inte sett till något annat parti under de torsdagar vi varit ute, är ni fortfarande så uttröttade efter valrörelsen?

Utåtriktad politik is the shit.

3 kommentarer:

FredrichL sa...

Och jag har inte sett något annat parti ute på våra röda lördagar (förrutom SD, de flydde, eller något sånt)

Birger Schlaug sa...

Det skälver av liv i partiet... Gott! Må det spridas... Opinion vinns inte genom att flytta bisatser i ett riksdagsutskott...

Johan sa...

fredrich. okej då, vänstern står på vårarna och mp på somrarna. nöjd?

birger. tack för uppmuntran. nej alltså, reservationer i riksdagsutskott torde läsas av relativt få. kan inte förstå varför? ;)