Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, juli 11, 2007

Och turen går till de gröna

Det är miljöpartiets dag i Almedalen. Språkröret Peter Eriksson kommer bland annat prata energi och klimat. Säkerligen värt att lyssna på för den som kan. Själv åker jag till Göteborg för att titta på Dropkick Murphys.

Ps, för den som, i likhet med mej, inte har möjlighet att följa alla talen i Almedalen är det väldigt underhållande att läsa Anders avhyvling av respektive partis framträdande. Han har än så länge hunnit med centern, sossarna och kristdemokraterna.

5 kommentarer:

Leva eller lyda sa...

Jag jobbade som scen-security förra gången Dropkick var i Malmö. Mot förmodan hade jag stort sett inget att göra. Ingen kravall, inga regler, fett ös - precis som det ska vara!

Läs gärna mitt beröm av PE´s senaste utspel: http://lillatorgliberalerna.blogspot.com/2007/07/fler-bla-nyheter-frn-de-rdgrna.html

mvh

Heiti Ernits sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag tycker förresten att klimatfrågan bör expanderas även till politikerna :) Vilka politiker är klimatbovar egentligen? Peter har väl fått klä skott, men det finns nog många som kan "hängas ut" för okynnesflygande etc. En endaste lite flygtur till Brüssel och tillbaks släpper ju ut mer CO2 än vad min gamla schletna bil gör på ett helt år (kör mest på helger). :)

För att inte tala om alla nöjesresor som politiker gör till Thailand, Sydamerika eller Paris, samtidigt som de snackar om att öka kollektivtrafikspengarna med några skarva slantar. Heder åt Göteborg dock, billigare månadskort snart.

MKt_tvär

Anonym sa...

Ovanstående med tanke på att mat snart kanske eventuellt möjligen ska klimatmärkas även i Sverige.

Anders Wallner sa...

Jag ska snart dissblogga ikapp, är hemma från Gotland nu.